Zwroty i reklamacje

Zwroty

  • Klient ma możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny. W tym przypadku wypełnione odstąpienie od umowy należy przesłać na nasz adres firmowy podany w podstronie Kontakt w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania zakupionego produktu oraz powiadomić nas o tej decyzji mailowo. Nieuszkodzony i zapakowany w oryginalnym opakowaniu produkt w należy odesłać w ciągu 14 dni na adres, który podamy w mailu zwrotnym.
  • Wszystkie dekoracje ścienne zamontowane na ścianie traktowane są jako towar używany i nie podlegają zwrotowi.
  • Koszty zwrotu ponosi klient.
  • Najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu dostarczenia zwróconego produktu na wskazany przez nas adres zwrócimy należność za zakupy.

Wyjątki

  • Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi, w przypadku w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Dotyczy to wszystkich produktów wykonywanych na specjalnie zamówienie.
  • Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi, w przypadku której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  • Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi, w przypadku której przedmiotem świadczenia są towary, które zostały zamówione i będą wykorzystywane na użytek prowadzonej przez klienta działalności gospodarczej.

Informacja dla konsumenta o prawie odstąpienia od umowy od umowy zawartej na odległość

Będąc konsumentem mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie mogą Państwo przesłać na przykład:

  • pisemnie na adres: LaKultura Design Sp. z o.o., ul. Stryjeńskich 19/427, 02-791 Warszawa;
  • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@lakultura.pl;

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Regulamin sklepu” (na samym dole) oraz w pliku .docx do pobrania tutaj. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Jeżeli otrzymali Państwo rzecz, to proszę odesłać lub przekazać ją nam na adres: LaKultura Design Sp. z o.o., ul. Stryjeńskich 19/427, 02-791 Warszawa, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Wzór formularza odstąpienia od umowy – plik .docx


Reklamacje

Uszkodzone opakowanie

Wszystkie produkty przed wysyłką są dokładnie pakowane w paczkach lub na paletach oraz starannie zabezpieczane na wypadek uszkodzeń podczas transportu.

Po otrzymaniu przesyłki należy dokładnie sprawdzić jej stan. W przypadku wykrycia jakichkolwiek zewnętrznych wad lub uszkodzeń opakowania kurier ma obowiązek poczekać aż klient sprawdzi stan zawartości paczki. Jeżeli zostaną wykryte jakiekolwiek nieprawidłowości należy spisać z kurierem protokół szkody, a następnie przesłać go na nasz adres mailowy kontakt@lakultura.pl.

Jeżeli uszkodzenia opakowania zostaną zauważone po wyjściu kuriera reklamacja może nie zostać uznana.

Wady produktu

Jeżeli przesyłka nie posiada żadnych śladów uszkodzenia, a towar nie jest zgodny z zamówieniem prosimy o wykonanie jak najdokładniejszej dokumentacji fotograficznej ukazującej nieprawidłowości towaru, wypełnienie formularza reklamacji oraz przesłanie jego skanu i zdjęć na nasz adres mailowy.

Reklamacji podlegają tylko i wyłącznie towary w stanie w jakim zostały dostarczone do klienta. W przypadku odkrycia wad technicznych po ich zamontowaniu reklamacja nie zostanie uznana. (np. wykrycie wad paneli po ich położeniu na ścianę) W związku z tym prosimy aby tego typu produkty były dokładnie sprawdzane przed montażem.

Do wad technicznych nie zaliczają się różnice kolorów z uwagi na różnice w odwzorowaniu kolorów przez monitory komputerowe, a także faktyczne uszkodzenia wynikłe ze sposobu użytkowania produktu przez klienta.

Do rozpatrzenia reklamacji wymagany jest dowód zakupu, a opakowanie zawierające reklamowany produkt musi zawierać wszystkie elementy wyposażenia dodatkowego będącego częścią tego zestawu.

Do reklamacji ustosunkujemy się najdalej w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania jej zgłoszenia.


Anulowanie zamówienia

W przypadku rezygnacji z zamówienia po zaksięgowaniu wpłaty prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o decyzji drogą mailową podając w treści numer konta, na które mamy zwrócić przelane środki. Po otrzymaniu wiadomości wystawimy fakturę korygującą, którą odeślemy w formacie PDF na adres mailowy podany w zamówieniu. Po mailowym potwierdzeniu otrzymania faktury korygującej zostanie wykonany przelew ze zwrotem na podany nr konta.